Cistoscopie flexibila

Cistoscopie flexibilă

Puncte cheie :

Cistoscopia flexibilă este o procedură de diagnostic pentru examinarea interiorului vezicii urinare.
Este de obicei efectuată în ambulatoriu, sub anestezie locală.
Arsura ușoară la urinare este frecventă după intervenție; reacțiile adverse sunt rare.

Ce implică intervenția ?

Inspecția endoscopică a vezicii urinare și a uretrei sub anestezie locală.
De asemenea, putem lua probe pentru biopsie , putem elimina un stent din ureter (tubul dintre rinichi și vezică) și putem injecta Botox în peretele vezicii urinare folosind această tehnică.

Alternativele intervenției ?

Cistoscopia rigidă sub anestezie generală/spinală – urologul vă va sfătui dacă este necesar

Ce se întamplă in ziua intervenției ?

Urologul (sau un membru al echipei medicale) vă va examina pe scurt istoricul și medicația și vă va cere consimțământul.

Detaliile intervenției

De obicei, efectuăm procedura sub anestezic local.
Este posibil să vă dăm antibiotic înaintea procedurii, după ce ați fost testat impotriva alergiilor
Aplicăm anestezic local în uretră și îl lăsăm să acționeze pentru câteva minute; acest lucru va face ca cistoscopul să fie introdus mai ușor , fără disconfort.
Introducem cistoscopul (telescopul) flexibil în uretră și apoi în vezica urinară.
La bărbați, trecerea telescopului prin uretra prostatică (porțiunea posterioară a uretrei) poate fi dureroasă dar starea de disconfort durează doar câteva secunde.
Odată ce telescopul este poziționat, introducem treptat apă sterilă în vezică pentru a putea inspecta interiorul vezicii urinare.
O asistentă medicală va fi prezentă pe tot parcursul procedurii.
Scoatem endocopul după ce am terminat examinarea.
Procedura nu durează, de obicei, mai mult de câteva minute; pe parcursul procedurii pacientul poate vedea pe un monitor aceleași imagini pe care le analizează și urologul care face examinarea.
Veți putea să urinați, să vă spălați și să vă îmbrăcați după procedură.
Medicul vă va explica rezultatele.
Procedura se efectuează, în mod obișnuit, în ambulatoriu, astfel încât puteți merge acasă imediat după aceea .

Efecte secundare şi Riscuri

• Arsura ușoară sau sângerarea la urinare pentru o perioadă scurtă de timp după intervenție – toti pacienții.
  • Infecții urinare ce necesită tratament cu antibiotice –i 1 din 10 pacienți

Care este riscul infectiilor intraspitalicesti ?

Riscul de a obține o infecție în spital este de aproximativ 8 din 100 (8%) incluzând infecții MRSA si infecții intestinale .
Procentul este mai mare cu cât avem un grup de pacienți cu risc mare de infecții care au avut :
-tuburi de dren pe o perioada indelungata (catetere)
-internări multiple si prelungite in spital.

Asteptări odată ajuns acasă ?

Veți avea unele arsuri și sângerări în primele zile, atunci când veți urina.
Trebuie să beți de două ori mai multe lichide decât în mod normal în primele 24-48 de ore pentru a vă hidrata.
Dacă aveți febră, durere severă la urinare, incapacitatea de a urina sau se agravează sângerările, trebuie să vă adresați imediat medicului dumneavoastră.
Veți primi o rețetă cu medicamentele necesare.
Veți fi programat pentru o consultație ulterioară dacă urologul consideră necesar acest lucru.

Informații referitoare la intervenția chirurgicală ?

Înaintea intervenției anunțați cadrele medicale dacă aveți:
-implantat un corp strain (stent, proteză articulară, stimulator cardiac, proteză valvulară, grefă vasculară)
-o rețetă regulată pentru un anticoagulant – un medicament de subțiere a sângelui (warfarină, aspirină cardiacă, clopidogrel, trombostop, plavix, rivaroxaban sau dabigatran);
-o infecție prezentă sau anterioară
-un transplant de cornee, un transplant neurochirurgical sau un tratament cu hormon de creștere

Înainte de a merge acasă

-asigurați-vă că ați înteles intervenția chirurgicală
-asigurați-vă că totul a decurs conform planului
-anunțați cadrele medicale dacă aveți o stare de disconfort
-intrebați ce anume puteți face si ce nu puteți face acasă
-asigurați-vă că stiți ce va urma si intrebați când aveți voie să vă intoarceți la activitățile cotidiene

Fumatul :
Deoarece veți fi supus unui anestezic local, oprirea fumatului nu va avea niciun efect asupra acestei proceduri.
In general, fumatul poate, totuși, provoca cancerul tractului urinar, așa că vă sfătuim să renunțați la fumat.

Condusul dupa intervenție :
Este responsabilitatea dvs. să vă asigurați că sunteți pregătit să conduceți după orice procedură chirurgicală.